יום ראשון, 30 באוגוסט 2020

רשתות הצללה לגינה

 סוגים שונים של רשת צל יכולים לסייע לשדרג את הגינה הפרטית של הבית. במאמר הבא נסביר על ההבדלים בין רשתות הצללה לגינה וגם נבין כיצד בוחרים אותן

רשת צל מאפשרת להגן על הגינה מפני קרני השמש. במהלך הקיץ, רשת הצל מגדילה את הסיכוי לכך שהגינה תהיה מאווררת ושבריזה נעימה תגיע אליה לכל אורך שעות היום. בעונות המעבר, רשת צל מונעת נשירה של עלים יבשים וכך חוסכת עלויות וזמן על תיקון הגינה. בחורף, רשת הצל אף יכולה להגן מפני הצטברות של משקעים או כדי להגן על צמחיה ועל פינות ישיבה. עם זאת, יש סוגים שונים של רשתות הצללה לגינה ולא תמיד קל לשים את האצבע על ההבדלים בין הדגמים הקיימים.

מהם השיקולים המנחים עבור בחירה נכונה של רשתות הצללה לגינה?

הבעיה היא שבחירה נכונה של רשתות הצללה לגינה דורשת השקעה של זמן ומשאבים. אם משקיעים את הזמן והמשאבים בהשוואה בין הדגמים הרלוונטיים, מגדילים את הסיכוי לכך שהרשת תצליח למלא את הפונקציה המקורית עבורה גם בטווח הקצר וגם בטווח הארוך. מפה והלאה, הדבר החשוב הוא לאתר את השיקולים הרלוונטיים לבחירת הרשת וכמובן להשתמש בהם.

הנה למשל כמה שיקולים מנחים עבור בחירה נכונה של רשתות הצללה לגינה:

א. תקציב – פערי המחירים בין סוגים שונים של רשתות הצללה לגינה עשויים להגיע לעשרות אחוזים. ברוב המקרים, פערי המחירים נובעים מסוג חומרי הגלם שבהם משתמשים כדי לייצר את הרשת ומהאיכות שלהם. ככל שחומרי הגלם שמשמשים לייצור הרשת יהיו איכותיים יותר, כך העמידות שלה תגדל אבל גם המחיר שלה יזנק.

ב. תכונות מיוחדות של הרשת - רשתות הצללה לגינה בוחרים לפי התכונות והמפרט המפורסם על ידי היצרן. באמצעות המפרט אפשר לדעת באיזה עומס הרשת מסוגלת לעמוד, מה הצפיפות בין החורים, האם היא כוללת תוספת חיזוק שמשונית או האם המחיר שלה מגיע יחד עם טבעות. לשם השוואה, רשתות הצללה לגינה לא דומות לרשתות שמיועדות לטיולים ויש גם רשתות עם תכונות מיוחדות להגנה מפני חרקים ומעופפים.

ג. צבע ועיצוב – לא כדאי להקל ראש בעיצוב של רשתות צל. נכון שהרשת צריכה לספק הצללה של 90% לפחות ושחשוב שהיא תהיה עמידה וחזקה כדי לחסוך בהוצאות התחזוקה, אבל זה לא אומר שהנתונים האלה אמורים לבוא על חשבון הצבע. ספציפית עם רשתות אפקטיביות, הדגש הוא על בחירה בין דגמים בצבע ירוק, כחול, שחור או בז' ויש גם אפשרות להזמנה אישית של צבעים אחרים. 

כמה עולה להתקין את הרשת ואיך עושים את זה?

מי שרוצה לחסוך בהוצאות יכול לנסות להתקין רשתות הצללה לגינה באופן עצמאי. כאן היתרון הוא שניתן לבצע התאמה אישית של הרשת לצרכי הלקוחות והמשפחה בלי שזה יהיה כרוך בתוספת מחיר, אך החיסרון הוא מיומנות מוגבלת של רוב הלקוחות. 

מן הצד השני, אפשרות אחרת להתקנת הרשת תהיה להזמין אנשי מקצוע. נכון שהזמנת אנשי מקצוע להתקנת הרשת תהיה כרוכה בהוצאה כספית מסוימת, אבל צריך לבדוק את זה בטווח הארוך – כמו  למשל לאור תקופת האחריות שניתנת על ההתקנה ועל הרשת.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה